Ilmu/Tips

Akibat Makan 6 Ulas Bawang Putih Panggang,Tak Sangka Ini Perubahan Yang Terjadi. Ramai Yang Baru Tahu Khasiatnya.

Bawang putih dikenal di seluruh dunia kerana manfaatnya membantu banyak orang sakit. Doktor menyarankan untuk menggunakan bawang putih mentah sebagai ubat semula jadi untuk mengendalikan tekanan darah tinggi dan rendah, kolesterol tinggi, penyakit jantung, serangan jantung dan penurunan aliran darah.

Sifat yang menakjubkan adalah bawang putih mampu membantu mencegah pembentukan angiotensin II, hormon dan melancarkan pembuluh darah. Bawang putih juga bermanfaat dalam mengendalikan kolesterol LDL.

Akibat Makan 6 Ulas Bawang Putih Panggang,Tak Sangka Ini Perubahan Ramai Yang Baru Tahu Khasiatnya.

Pasti terkejut dengen kesan pencegahannya. Siapa sangka ternyata ada banyak khasiat yang tak terduga. Para ahli menyatakan bahwa jika seseorang makan enam ulas bawang putih panggang setiap hari hasilnya akan menakjubkan.

Setelah makan enam ulas bawang putih panggang sehari, akan nampak perubahan ini pada tubuh.

1 jam

Pada jam pertama bawang putih dicerna di perut, dan kebanyakan sayuran, itu menjadi makanan bagi tubuh badan.

2-4 jam

Pada tempoh ini, bawang putih sedang melawan radikal bebas dan sel kancer yang ada.

Akibat Makan 6 Ulas Bawang Putih Panggang,Tak Sangka Ini Perubahan Ramai Yang Baru Tahu Khasiatnya.

4-6 jam

Cairan berlebih dan lemak tubuh yang tersimpan dikeluarkan kerana metabolisme tubuh, Orang yang makan mula merasakan manfaat yang bertindak balas oleh bawang putih.

6-7 jam

Suatu proses melawan bakteri mula berlaku kerana sifat anti bakteri bawang putih.

6-10 jam

Tubuh akan terlindung dari oksidasi kerana nutrisi telah memainkan peranan utama pada jumlah sel.

10-24 jam

Setelah itu, tubuh akan melalui proses pembersihan dalam dan memiliki hasil sebagai berikut :

Akibat Makan 6 Ulas Bawang Putih Panggang,Tak Sangka Ini Perubahan Ramai Yang Baru Tahu Khasiatnya.

– Mengatur kadar kolesterol

– Melindungi organisme dari masalah kardiovaskular

– Menurunkan dan memperbaiki  tekanan darah

– Memperkuat sistem kekebalan tubuh

– Mencegah logam berat memasuki tubuh

Akibat Makan 6 Ulas Bawang Putih Panggang,Tak Sangka Ini Perubahan Ramai Yang Baru Tahu Khasiatnya.

– Meningkatkan kekuatan tulang

– Menghilangkan lelah

– Meningkatkan Performa Atletik

– Meningkatkan umur sel yang panjang

Sumber: Grid via puncakdunia.today

 

Ibu Saudara Saya Telah Cuba Ramuan Ini, Bengkak Kaki Akibat Kencing Manis Susut Dan Tak Perlu Dibedah

 

Kepada pesakit Diabetis. Pada hari raya kedua saya beraya di rumah pak cik saya yang temankan saya menunaikan haji dalam tahun 1992. Dia baru balik dari keluar Tabligh.

Dalam pertemuan singkat itu, sempat lah mendengar “ceramah” beliau tentang penyakit. Menurut beliau, walaupun dari segi perubatan moden, sakit kencing manis itu hanya boleh dikawal, namun tidak boleh sembuh, namun dari segi perubatan Islam, penyakit itu tetap ada penawarnya. Dan betul seperti janji Allah, ” Setiap penyakit ada ubatnya kecuali kematian”.

Beliau memaklumkan, untuk merawat kencing manis, perlu dirawat pankerias kerana kerosakannya menyebabkan tidak dapat merembeskan insulin secara normal.

Caranya adalah dengan mengambil sebiji buah tomato yang cukup masak (merah). potongkannya dan blend dengan sesudu teh yis (mauripan) dicampur dengan secawan air (air jangan banyak sangat, sebab kalau tomato besar akan menjadi banyak sangat dan sukar untuk dihabiskan).

Juga perlu diminum segera sebaik buah tomato dikisar kerana jika dibiarkan, gelembung yis akan memenuhi cawan dan susah untuk meminumnya. Buat 3 hari berturut-turut, kemudian dos boleh dikurangkan….

Perkara ini telah dicuba kepada ibu saudara saya ketika admit di hospital putrajaya, kaki beliau yang bengkak susut dan tidak perlu dibedah..semuga anda semua mendapat manafaat dari perkongsian ini. Semuga cepat sembuh Inshaa Allah… Amin… Sila ‘Share’..

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ

Petua Berkesan Merawat Batu Karang Hempedu Secara Semulajadi

Kepada pesakit yang menghidap penyakit batu karang dalam hempedu, pastinya tahu betapa sakitnya bila tiba-tiba diserang kesakitan penyakit tersebut. Rasa nak putus nyawa!

Untuk artikel kali ini, kami ingin berkongsikan kepada pembaca bagaimana seorang pesakit yang menghidap penyakit batu karang hempedu mencuba sendiri petua rawatan alternatif sehingga sembuh dari penyakit yang sangat menyakitkan ini.

Bahan-bahan yang digunakan juga mudah didapati dan jauh lebih murah dari rawatan moden. Hanya sebagai peringatan kepada anda yang mahu mencuba, jangan sesekali meninggalkan ubat-ubatan yang diberikan oleh pihak hospital. Sebaik-baiknya gunakanlah seiring dengan rawatan alternatif ini.

Bila dah kena serang semula sakit hempedu ni, terus saya terfikir macam manalah nak buat. Nak ‘operate’ sampai sekarang takut. Fikir punya fikir saya teringat yang dua tahun lepas saya ada baca alternatif petua buang batu karang dalam hempedu cara tradisional.

Terus teringat yang Prof Dr. Hamid Arsyat ada posting petua yang sama di wall FB beliau. Jadi saya cari balik petua tu dan study dari testimonial pesakit yang dah buat, keputusannya saya mesti buat petua tu kalau nak sihat.

Dua tahun lepas nak buat ragu-ragu sebab tak ada testimoni, takut pula keracunan bila cuba petua tersebut tambah masa tu menyusukan Ali, takut pula terkesan pada Ali. Banyak benar takut kan. Dalam takut-takut, sebab dah sakit dalam bulan puasa ni saya redah juga buat petua tu demi nak hilang sakit.

Walaupun sekarang saya menyusukan Arif saya tetap nekad nak buat bila fikir bahan-bahan yang nak gunakan pun bahan organik. Insha Allah selamat walaupun Arif menyusu. Dalam hati cuak juga.

Asalnya petua ni dari Dr. Lai Ciu Nan, memang tak kenal, tapi ramai bloggers buat posting pasal petua ni. Kalau google mesti ada punya.

Proses mengambil masa 6 hari. Keputusan hari ke tujuh. Yang paling utama sebelum memulakan rawatan berdoalah semoga usaha ini akan berjaya. Insha Allah.batu karang hempedu, batu karang, pecahkan batu karang hempedu, buang batu karang hempedu, petua merawat batu karang hempedu

Bahan-bahan

Epal Hijau- 30 biji (utk 6 hari)
Lemon (3 biji)- setengah gelas
Garam Epsom – 2 sudu teh
Minyak Zaitun/Olive Oil – setengah gelas)

Nota:

Epal hijau berfungsi melembutkan batu karang.
Minyak zaitun melincirkan batu karang keluar dari saluran hempedu.
Sebaik-baiknya, sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.batu karang hempedu, batu karang, pecahkan batu karang hempedu, buang batu karang hempedu, petua merawat batu karang hempedu

Cara yang saya buat

1. Hari 1 hingga hari ke 5
Minum jus epal minimum 4 gelas bersamaan 5 biji epal atau minimum 1 liter sehari.
1 gelas jus satu biji epal, (jika bulan puasa minum 2 gelas masa berbuka dan 2 gelas masa sahur). sebiji lagi makan begitu sahaja.
Kalau bukan puasa makan nasi seperti biasa dan seeloknya jangan makan banyak.

2. Hari Ke 6
6 pagi – Minum setengah gelas air suam dicampur 1 sudu teh garam epsom.
12 tengahari – Ulang minum air garam epsom.
6 petang – minum pati lemon (125ml) campur minyak zaitun (125ml) dapatkan anggaran 250 ml. Suamkan gelas untuk memudahkan campuran jus.

Waktu malam, jangan atau kurangkan pengambilan nasi.batu karang hempedu, batu karang, pecahkan batu karang hempedu, buang batu karang hempedu, petua merawat batu karang hempedu

Proses Pengeluaran Batu Karang

Tidur dan batu karang akan keluar keesokan paginya melalui pembuangan air besar.

Proses pengeluaran batu karang yang keluar bewarna kehijauan dan biasanya terapung.

Jangan terkejut jika batu yang keluar berjumlah lebih dari 100 biji bergantung pada keadaan hempedu kita ketika itu.

Petua ni memang menjadi, lebih dari 50 biji batu karang keluar dari hempedu, Alhamdulillah.

Untuk kesan lebih baik, 3 bulan akan datang detox akan di buat sekali lagi dan 6 bulan selepas itu sekali lagi. Petua ni juga elok diamalkan oleh semua orang untuk bersihkan hempedu dan hati.

Semoga memberi manfaat.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ.

Sumber: pelikdunia.com

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TERKINI

Menyediakan perkongsian blog,berita serta kisah-kisah menarik untuk anda

Hak Cipta Terpelihara © 2018 SuaraMedia.org

To Top